Twitter response:

Lipno (foto)

Reporty z Lipna

Pondělí 6. června 2022:

Cesta na Lipno proběhla v klidu. Chvíli nás provázel poněkud silný déšť, tak jsme si tak říkali, co nás asi tam dole na jihu čeká. No, a představte si, bylo to sluníčko.

Na penzion jsme s jednou „vyprazdňovací“ přestávkou dorazili kolem poledne. Děti se ubytovaly, posilnily domácí svačinou, oblékly se do cyklistického a po základním poučení o bezpečnosti jsme se vydali k přívozu do Frymburku. Nechali jsme se převézt na druhou stranu a podél Lipna jsme přes hráz dorazili na hlavní lipenskou pláž. Tam se děti občerstvily, poráchaly se ve vodě (jen nohy) a asi po hodince jsme vyrazili směr penzion. Musím opravdu všechny děti pochválit, jely velmi dobře. V nohách máme 26 km.

Po návratu na penzion jsme si chvilku odpočinuli. K večeři jsme dostali rýži s kuřecími kostkami, bylinkami, … Velmi dobré. Většina děti vše snědla. Pár jedinců něco nechalo, ti byli zřejmě ještě dostatečně najedeni ještě z domácích zdrojů.

Po večeři chvilka trávení, pak sportovní hry. Postupně sprcha, hledání nabíječky, hrací karty, která nějakou záhadnou cestou prostě někam zmizela. No a již hodinu všichni spí. Myslím, že jsem jediná, kdo je ještě vzhůru.

Tak snad se nám i ty další vydaří stejně jako ten dnešní .

Dobrou noc.

Zdraví Vás Vaše děti a paní učitelka.

Úterý 7. června 2022:
Máme za sebou druhý den pobytu na Lipně. Tento den byl poněkud „uplakaný“, ale i tak jsme si jej intenzivně prožili. Po snídani jsme vyrazili do Českého Krumlova do Grafitového dolu. Vyfasovali jsme slušivé kombinézy, holínky, helmy a hornické svítilny. Nasedli jsme do vláčku a zamířili směrem do nitra grafitového dolu. Cesta drncavá, vlhká, plná ječivých výkřiků, jak jsme se nořili do hloubky. No, a víc Vám toho vlastně nejsem schopná předat, jelikož jsem se nechala ihned vyvézt zpět. Klaustrofobie, kterou jsem nikdy zásadně netrpěla, učinila své. Děti jsem stačila předat manželovi, takže o ně bylo patřičně postaráno. Asi po hodině se mi vrátili začernění umouněnci. Prostě poznali, co dokáže grafit :-D.

Z Krumlova jsme se vrátili zpět na Lipno na jídlo. Pak jsme vyrazili na výstavu Lega. Děti hledaly razítka, která si tiskly do průkazky, řešily křížovku, obdivovaly modely hradů Karlštejna, Hluboké, Kaplického knihovnu, mimozemšťany, … Prostě spoustu krásných výtvorů. Samy si mohly cokoli postavit.

Po návratu na penzion jsme si dali výborné stehno s hranolky, případně i kečupem. No, a jelikož jsme na škole v přírodě, tak děti neminulo ani symbolické učení – 5. ročník angličtina, 4. ročník český jazyk a čtení. I to jsme zvládli. V tuto chvíli jsou děti umyté, na pokojích, já sedím na chodbě a píši Vám tento email.

Program na zítřek vymyšlen, záleží jen na počasí. Zítra má být lépe, tak uvidíme. Zvláštní je, že přestože dnes celý den pršelo, nikdo se nevrátil mokrý.

Mějte se hezky a na zítřek nám pošlete sluníčko ;-).

Dobrou noc.

Jitka Olivová

Středa 8. června 2022:
Děti uložené, na chodbě dohled, tak můžu pokračovat ve svých zprávách :-D.

Dnešní ráno po roztažení závěsů nepůsobilo zrovna přívětivě, ale hodinka s hodinkou se sešla a kuk, bylo tu sluníčko. Již z předešlého večera jsme věděli, že když na nás ten hřejivý kamarád vykoukne, pojedeme ke Stezce korunami stromů a dopřejeme dětem zábavu v Království lesa. Tak se také stalo. Výšlap, no spíše tlačení kol, jsme zmákli se vší ctí. Tak nějak nám to hezky uteklo a byli jsme nahoře. Děti strávily hrami přes 3 hodiny. Trampolíny, průlezky, bludiště, …, prostě zážitkový den.

Z Království lesa jsme opatrně sjeli cestou do Lipna, kde se s výjimkou 2 dětí všechny ostatní vykoupaly. Jestli chcete vědět, jestli jsem se koupala i já, tak to tedy ani náhodou. Nevím, jak to Vaše děti dělají, ale já jsem prostě zimomřivec. A navíc, dohled je prostě dohled. Trvalé počítání hlav je opravdu náročné. Na penzion jsme dovezli všechny děti, což je důležité ;-).

Cestou jsme se ještě stavili v kempu na pozdní jídlo a nanučky. Návrat na penzion dnes až v 18 hodin, protože pan vedoucí Pepa se jel pokochat vystoupením své dcery Pepiny (balet). Děti jsme po návratu ještě bez velkého mučení vyslaly na podvečerní sportování. Člověk by řekl, že toho budou mít za celý den dost, ale ono ne.

Ve 20 hodin výjimečně pozdější večere, dnes těstoviny s rajčatovou omáčku, Pepovou specialitou, a opět bylinky. To je prostě celý Pepa :-D

Sprcha, chvilka vzájemných návštěv na pokojích a nyní všichni v klidu – jasně, že na mobilech. Za chvilku vytáhnu wifi ze zdroje a do 10 minut budou spát :-D .

I dnes jeli všichni ukázněně. A ta slečna, u které jsme měli strach, jak to zvládne, tak musím, maminko a tatínku napsat, že to tu zvládá levou zadní. A jen tak mimochodem, poslední v žádném případě nejezdí. Musím ale pochválit všechny děti, zaslouží si to.

Tak se mějte moc hezky a držte nám palečky ještě na zítřejší den.

Jitka Olivová

Čtvrtek 9. června 2022:
Nebyl by to týdenní pobyt na Lipně, aby se nám nepodařilo zmoknout. Ráno jsme vyrazili přívozem. Vše vypadalo slibně. Dorazili jsme na dohled rakouských hranic, ale při zpáteční cestě  se rozpršelo, tak jsme se uchýlili do penzionu U přívozu, abychom si dali něco teplého k obědu. Personál byl opravdu milý, vycházel dětem vstříc.

Měli jsme v plánu ještě nákupy ve Frymburku, aby si děti udělaly radost. Byly ale promáčené, tak jsme vyrazili zpět na penzion. Vše předvídající Pepa dávno roztopil kamínka v přízemí, takže v tuto chvíli máme věci suché.

Předčasný návrat jsme využili k výuce. K večeři řízek přes celý talíř a brambor, po večeři balení. Kluci stačili sledovat i fotbal na mobilu.

Takže, když to všechno shrneme, děti jsou příjemně unavené, všechny v pořádku. Včera 30 km, dnes 18, ale v dešti.

Těšíme se na návrat, i když se nám tady moc líbilo. Čekejte nás kolem 13. hodiny, děti se určitě ozvou.

Hezkou dobrou noc.

Ps.: Tímto uzavírám nejspíše své poslední zpravodajství z pobytů na Lipně.

Pátek 10. června 2022:
Poklidný návrat domů. Všichni jsme příjemně unaveni, plni zážitků.