Twitter response:

Škola v přírodě – Červené Janovice

Ve dnech 27. – 31. května vyjela naše škola s 22 žáky na školu v přírodě do nedalekých Červených Janovic. Příjezd na místo byl stanoven na 18 – 19. hodinu, a proto nám ještě tentýž večer zbylo dost času k prohlédnutí blízkého okolí. Největší radost byla z fotbalového hřiště, které bylo hned naproti ubytování. O kousek dál jsme objevili tři houpačky, skluzavku a pískoviště. Také jsme využili k různým hrám přilehlé asfaltové hřiště. Nikomu se nechtělo spát a tak jsme využili krásného počasí k večerním hrám a radovánkám.J Druhý den jsme si po probuzení dali krátkou rozcvičku a pak následovalo dopolední vyučování pod širým nebem. Odpoledne jsme vyrazili autobusem do Březové, kde se nachází přímo ráj pro děti – Heroland. Spousta herních prvků, jako prolézačky, houpačky, velká trampolína, kolotoč, skluzavky, mlhovina, motokárová dráha  – tu upřednostnili především kluci…každý si pro sebe našel to, co ho nejvíc bavilo. Ze všech prvků děti přitahovalo vzhledem k parnému počasí nejvíc brouzdaliště, kde se mohly v dřevěných kádích dokonce i lehce vyšplouchat. Další atrakcí se bezesporu stal i místní kiosek s občerstvením, v kurzu byly zejména stripsy. V úterý byl v plánu další výlet, tentokrát o něco dál, do Bohdanče. Naším cílem se stala rozhledna. A protože nás autobus vysadil na zastávce Ostrov, mohli jsme se příjemnou procházkou těšit z krás této obce. Naše kroky nejprve zamířily ke zdejšímu rybníku, který byl lákadlem pro všechny. Po příjemném osvěžení a protažení na herních prvcích jsme nabrali směr rozhledna. Cestou jsme se zastavili v obchůdku u místní palírny. Zde si děti nakoupily vše potřebné, především drobné dárky pro svoje nejbližší – čaje, mošty, mýdla, vonné svíčky a kdovíco ještě…po nakupování nám už nic nebránilo v cestě k rozhledně. Zastavili jsme se i u ohrady s oslíky, kteří nutně potřebovali podrbat po hřbítku a za ušima. Pak už jen příjemné prostředí plné dřevěných zvířat, na kterých se fotily momentky, lanovka, provazová pyramida, kiosek a především rozhledna. Poměrně namáhavý výstup zvládlo x statečných dětí. Rozhled po širokém okolí stál všem za to. Odměnou bylo drobné občerstvení, které si děti zakoupily. Po prohlídce rozhledny jsme se přesunuli opět k rybníku, kde se někteří lehce vykoupali nebo alespoň trochu osvěžili. Při zpáteční cestě jsme měli štěstí, jeden z místních rybářů přesně před našima očima vytáhl z vody metrového jesetera, kterého jsme si mohli zblízka prohlédnout J.  Na třetí den byla v plánu cesta do nedaleké chatové oblasti Katlov. Šli jsme pěšky přes pole jako správní turisté a mohli si tak cestou trhat lesní jahody. Dokonce se nám podařilo nalézt pravý hřib! Poté, co jsme v dutině stromu objevili spícího netopýra, jsme došli záhy do cíle. Jakub Vágner na nás již čekal, byl velmi milý a vstřícný. S každým z dětí si na přivítanou podal ruku a představil se. Poté jsme se všichni přesunuli na molo, kde si několik dětí vyzkoušelo chytání rybek na udici. Každý, kdo nahodil, chytil!! Děti si tak měly možnost prohlédnout bělice, líny, kapříky,… a k tomu všemu jako bonus zajímavé povídání od populárního rybářeJ!! A protože nám zbyla chvilka, prošli jsme se mezi chatkami, zadováděli si na zdejším hřišťátku a lehce popoháněni vzdáleným hřměním jsme v pořádku dorazili zpět na ubytovnu. Po večeři jsme trávili čas na hřišti – ostatně, jako každý den.  O dvě hodinky později už nastalo opékání výborných buřtíků. Náš večerní program byl však narušen nečekanou informací – televize Nova nás požádala, zda bychom nechtěli účinkovat v zítřejším vysílání Snídaně s Novou! Na druhý den ráno již ojíždělo 16 statečných dětí opět do areálu Katlov, odkud se přímý přenos vysílal. Měli jsme tak na vlastní oči možnost vidět přípravu televizního vysílání s celým natáčecím štábem i přenosovým vozem. Děti byly šikovné a byly za své vystoupení oceněny velkým potleskem a poděkováním celého televizního štábu. V dopoledních hodinách nás navštívila p. ředitelka a žačky naší školy, které neměly možnost jet na školu v přírodě s námi. Všichni jsme vyrazili na exkurzi do zdejšího zemědělského družstva. Pan zootechnik nás provedl areálem a ukázal nám kravíny, jalovičky i čerstvě narozená telátka. Podívali jsme se také do dojírny a prohlédli si různé zemědělské stroje. Nakonec jsme se zvážili a zjistili, že váha všech našich dětí společně s vyučujícími dosáhla na 1100 kg! K tomu zajisté přispěla výborná zdejší strava. Po příchodu na ubytovnu jsme pobalili všechny věci a po obědě vyrazili na dětské hřiště ke zdejší základní škole. Herní prvky, přírodovědná naučná stezka i stavění domečků nás zaměstnalo na dvě hodinky a pomalu nastal čas jít naproti přijíždějícím rodičům. Cestou jsme si ještě koupili ledové tříště, zmrzlinu a kdo chtěl, mohl se jít podívat do místního obchodu se smíšeným zbožím. Letošní škola v přírodě se nám všem moc líbila. Pěkné ubytování i prostředí, milí, vstřícní lidé a krásné slunečné počasí, to vše se vydařilo na velkou jedničku s hvězdičkou. Nejlépe vše vystihují slova jednoho prvňáčka – „ Tak tohle byly moje nejkrásnější prázdniny!“(J.Domasová)